Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy w Szelkowie
Menu góra
Strona startowa Procedury Poradnik interesanta (jak załatwić sprawę?) Małżeństwa, narodziny, zgony
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Sporządzenie aktu urodzenia - Małżeństwa, narodziny, zgony, menu 1031, karta informacyjna 201 - BIP - Urząd Gminy w Szelkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Małżeństwa, narodziny, zgony

Sporządzenie aktu urodzenia

Podstawa prawna

• Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 2224 z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1397)

Wydział

Miejsce złożenia wniosku
Urząd Stanu Cywilnego
Stary Szelków 39
06-220 Stary Szelków
Tel. 29 7176722

Uwagi

  • Podstawę sporządzenia aktu urodzenia stanowi pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza lub zakład opieki zdrowotnej, potwierdzające fakt urodzenia dziecka, datę i miejsce urodzenia.
  • Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani ojciec lub matka dziecka (w przypadku małżeństwa).
  • Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia urodzenia.
  • Zgłoszenia urodzenia dziecka martwego należy dokonać w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia.
  • Urodzenie dziecka rodzice mogą zgłosić w formie dokumentu elektronicznego na portalu obywatel.gov.pl.

Wymagane dokumenty

  1. Dowody tożsamości rodziców dziecka.
  2. Karta urodzenia noworodka - wydana przez Zakład Opieki Zdrowotnej.

Opłaty

Opłata skarbowa:

Zwolnione z opłaty skarbowej

Termin

• Niezwłocznie.
• W następnym dniu roboczym, w przypadku zgłoszenia elektronicznego.

Tryb odwołania

Od decyzji odmawiającej sporządzenia aktu urodzenia, wydanej przez Kierownika USC, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Inne

Metryka

sporządzono
2010-06-15 przez Ewelina Skrzecz
udostępniono
2010-06-15 02:00 przez Piotr Jasiński
zmodyfikowano
2019-10-31 11:19 przez Piotr Jasiński
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
142
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.