Samodzielne stanowisko pracy ds. pozyskiwania i rozliczania środków finansowych
Tel: 29 7176748
Do zakresu działania Samodzielnego stanowiska pracy ds. pozyskiwania i rozliczania środków finansowych należy:
1) poszukiwanie informacji (w Internecie oraz z innych źródeł) na temat możliwości pozyskania środków finansowych z zewnątrz potrzebnych na realizację wszystkich inwestycji i remontów na terenie gminy;
2) poszukiwanie informacji (w Internecie oraz z innych źródeł) na temat możliwości pozyskania środków finansowych z zewnątrz na inne zadania;
3) przygotowywanie wszystkich wniosków i innych dokumentów mających na celu pozyskanie środków finansowych z zewnątrz oraz ich rozliczanie;
4) współdziałanie z innymi stanowiskami pracy w zakresie przygotowania dokumentów do przeprowadzania przetargów na inwestycje w ramach zamówień publicznych;
5) współpraca z innymi stanowiskami pracy w zakresie opracowywania wniosków o pozyskiwanie środków finansowych;
6) przygotowywanie materiałów do przeprowadzania przetargów zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych;
7) przygotowywanie materiałów do przeprowadzania zapytań ofertowych;
8) realizacja zatwierdzonego planu inwestycyjnego:
- udział w naradach technicznych w trakcie uzgadniania i wykonywania dokumentacji,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę,
- przygotowanie umów dotyczących wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej, wykonawstwa robót i zastępstwa inwestycyjnego zgodnie z procedurą przetargową,
- koordynacja postępu robót z możliwościami finansowymi gminy,
- zapewnienie nadzoru inwestycyjnego,
- uczestnictwo we wszystkich spotkaniach i naradach dotyczących realizacji inwestycji z chwilą wejścia wykonawcy na budowę,
9) kontrola bieżąca przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji pod kątem zgodności z zakresem rzeczowo-finansowym zawartych umów,
10) współdziałanie z wykonawcami w czasie prowadzenia inwestycji,
11) ogłaszanie, monitorowanie i rozstrzyganie przetargów oraz zapytań ofertowych,
12) przygotowanie projektów umów na realizację zadań inwestycyjno – remontowych,
13) nadzór nad realizowaniem inwestycji zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo – finansowym,
14) przygotowanie inwestycji do odbiorów końcowych, uzyskania pozwolenia na użytkowanie i do przekazania użytkownikowi,
15) nadzór nad inwestycją w okresie gwarancji - zapewnienie usuwania usterek gwarancyjnych oraz dokonywania przeglądów gwarancyjnych,
16) naliczanie kar za nieterminowe wykonanie inwestycji oraz usunięcie usterek,
17) nadzór nad prowadzonymi inwestycjami oraz dokonywanie odbiorów pogwarancyjnych i zwalnianie gwarancji,
18) sporządzanie sprawozdań w zakresie realizacji zadań z wykorzystaniem środków finansowych z zewnątrz,
19) sporządzanie wniosków o płatność,
20) prowadzenie rejestru umów,
21) przygotowywanie sprawozdań z zakresu inwestycji i remontów,
22) sporządzanie kwartalnych, rocznych i końcowych sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji z finansowaniem,
23) realizacja zadań w zakresie budowy, przebudowy, remontu budynków i lokali administracyjnych Gminy,
24) przygotowanie i prowadzenie przetargów i zapytań ofertowych dla urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych podległych Wójtowi Gminy,
25) przygotowanie a następnie nadzorowanie robót budowlanych prowadzonych w w/w jednostkach podległych Wójtowi Gminy,
26) przygotowanie i prowadzenie przetargów, zapytań ofertowych oraz nadzorowanie robót w obiektach użyteczności publicznej,
27) przygotowywanie wniosków o dotacje finansowe, współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania, wykorzystania i rozliczania środków pomocowych,
28) realizacja wniosków w ramach funduszu sołeckiego:
- zbieranie wniosków o przyznanie środków z funduszu sołeckiego,
- weryfikacja i kontrola złożonego wniosku,
- sporządzanie zestawień z przedsięwzięć wykazanych we wnioskach
celem ujęcia ich w budżecie Gminy,
- przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na realizację
przedsięwzięć wykazanych we wnioskach,
- rozliczanie realizacji wniosków,
29) prowadzenie sprawozdawczości i sprawozdawczości statystycznej w zakresie wykonywanych zadań,
30) udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
31) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
32) nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działalności stanowiska pracy.