Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy w Szelkowie
Menu góra
Strona startowa Informacje Wydziały i Samodzielne Stanowiska Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa i rolnictwa.
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa i rolnictwa., bieżące, menu 1074 - BIP - Urząd Gminy w Szelkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa i rolnictwa.

Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa i rolnictwa.

pokój nr 3
Tel: 29 7176722

Do podstawowego zakresu działania samodzielnego stanowiska pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i rolnictwa i bezpieczeństwa należy:

Obowiązki wynikające z zakresu czynności zajmowanego stanowiska
pracy są następujące:

W zakresie spraw obronnych:

  1. opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta Gminy wprowadzającego ww. Regulamin w życie,
  2. opracowanie i aktualizacja dokumentacji "zestawów zadań" przewidzianych do realizacji w poszczególnych okresach gotowości obronnej,
  3. wykonywanie zadań obronnych wynikających z obowiązujących aktów normatywno-prawnych,
  4. nadzór nad realizacją zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych,
  5. opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
  6. tworzenie stałych dyżurów dla potrzeb przekazywania informacji i decyzji,
  7. opracowywanie projektów decyzji Wójta w sprawach świadczeń na rzecz obrony,
  8. opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych /doraźnych/ świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
  9. opracowywanie rocznych wytycznych oraz planów zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
  10. opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania Gminy, a także stosownych programów obronnych,
  11. opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia Gminy na potrzeby obronne,
  12. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta Gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  13. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
  14. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
  15. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
  16. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
  17. planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych,
  18. organizowanie szkoleń obronnych.
  19. przygotowywanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
  20. wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem przez zakłady pracy ewidencji dla potrzeb kwalifikacji wojskowej,
  21. udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej,
  22. prowadzenie czynności wyjaśniająco-poszukiwawczych wobec osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
  23. wykonywanie zadań wynikających z trybu doręczania kart powołania i rozplakatowania obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej,
  24. współdziałanie z organami wojskowymi,
  25. reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

W zakresie spraw obrony cywilnej:

  1. opracowywanie dokumentów planistycznych w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
  2. tworzenie formacji obrony cywilnej,
  3. wykonywanie niezbędnej dokumentacji do przygotowania i kierowania formacjami obrony cywilnej,
  4. przygotowanie i zapewnianie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
  5. opracowanie planu obrony cywilnej Gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji i innych jednostek organizacyjnych działających na terenie Gminy,
  6. planowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
  7. opracowywanie dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia procesu ewakuacji (przyjęcia) ludności,
  8. przygotowanie analizy stanu zorganizowania i możliwości wykonania zadań przez siły obrony cywilnej i przedstawienie Szefowi OC Gminy propozycji przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
  9. opracowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
  10. nakładanie świadczeń osobistych oraz etatowych i doraźnych świadczeń rzeczowych dla potrzeb Sił Zbrojnych, jednostek przewidzianych do militaryzacji oraz innych jednostek wykonujących zadania w zakresie obrony,
  11. wystawianie wezwań do wykonania świadczeń osobistych oraz etatowych i doraźnych świadczeń rzeczowych,
  12. planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki OC, zapewnienie odpowiednich warunków jego przechowywania, konserwacji i eksploatacji oraz ewidencji,
  13. realizacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił OC do prowadzenia akcji ratunkowej oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  14. przygotowanie i przedstawienie szefowi OC propozycji ochrony lokali, budynków mieszkalnych i gospodarczych, żywności, płodów rolnych i pasz oraz ujęć wody pitnej,
  15. organizowanie prac w zakresie organizowania, adaptacji oraz funkcjonowania i utrzymania w stanie gotowości technicznej budowli ochronnych na terenie Gminy,
  16. określenie sposobów i kolejności zaopatrywania ludności w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,
  17. przygotowanie planów zaciemniania i wygaszania oświetlenia w miejscowościach, zakładach pracy oraz środkach transportowych,
  18. planowanie oraz nadzór nad przygotowaniem urządzeń specjalnych do prowadzenia likwidacji skażeń i zakażeń,
  19. prowadzenie działalności popularyzacyjnej oraz upowszechniania problematyki obrony cywilnej,
  20. opracowywanie sprawozdań i wniosków z realizacji zadań OC,
  21. monitorowanie zagrożeń na terenie Gminy,
  22. realizacja przedsięwzięć mających na celu zabezpieczenie dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej i ważnej dokumentacji,
  23. przedstawianie Szefowi OC Gminy propozycji zadań w zakresie obrony cywilnej dla instytucji i innych jednostek organizacyjnych działających na terenie Gminy,
  24. prowadzenie magazynu obrony cywilnej.

W zakresie spraw zarządzania kryzysowego:

  1. gromadzenie i przetwarzanie informacji o możliwych do użycia siłach i środkach w sytuacjach kryzysowych, w czasie stanów nadzwyczajnych i w czasie wojny,
  2. opracowywanie procedur na wypadek zagrożeń,
  3. przygotowywanie planów reagowania kryzysowego i ich aktualizacja,
  4. utrzymywanie w stałej gotowości i aktualizacja gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
  5. prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
  6. ewidencja i bieżąca aktualizacja maszyn i pojazdów, niezbędnych do wykorzystania w czasie zagrożenia.
  7. opracowanie propozycji procedur reagowania kryzysowego oraz zapewnienie warunków pracy i obsługa kancelaryjna Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

W zakresie spraw rolnictwa i łowiectwa:

  1. współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
  2. realizacja przepisów wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi,
  3. prowadzenie spraw z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej,
  4. realizacja zadań związanych z ochroną roślin,
  5. sporządzanie zeznań świadków potwierdzających pracę w rolnictwie,
  6. koordynowanie zadań pozaszkolnej oświaty rolniczej oraz wprowadzanie postępu rolniczego na wsi,
  7. prowadzenie spraw z zakresu akcji weterynaryjnych, akcji kontrolnych i profilaktycznych zwalczania chorób zaraźliwych u zwierząt,
  8. współdziałanie z organami administracji rządowej w zakresie profilaktyki i lecznictwa weterynaryjnego,
  9. wykonywanie czynności administracyjnych wynikających z zadań gminy na rzecz zwalczania gruźlicy i chorób zakaźnych oraz współpraca w tym zakresie ze służbą zdrowia i właściwym Inspektorem sanitarnym,
  10. prowadzenie rejestru kół łowieckich, obwodów łowieckich położonych na terenie gminy, prowadzenie ewidencji strażników łowieckich,
  11. opiniowanie rocznych planów łowieckich,
  12. współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny oraz zniszczenia upraw i plonów rolnych przez zwierzynę łowną,
  13. sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
  14. prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej,
  15. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie ras psów uznanych za agresywne,
  16. organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na zasadach określonych w odrębnych przepisach oraz zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie,
  17. podejmowanie decyzji w przedmiocie odebrania właścicielowi zwierzęcia, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane,
  18. opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy
  19. prowadzenie spraw z zakresu odszkodowań za szkody wyrządzone przez zwierzynę leśną.

W zakresie innych spraw:

  1. współpraca z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
  2. zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  3. współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
  4. prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją imprez masowych i wydawaniem stosownych zezwoleń,
  5. koordynacja prac związanych z organizacją festynu gminnego, obchodów rocznic świąt państwowych lub innych obchodów rocznicowych,
  6. prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych i zgromadzeń,
  7. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań,
  8. zastępowanie Kierownika USC podczas jego nieobecności,
  9. prowadzenie spraw z zakresu organizowania zabaw publicznych (w tym ZAIKS),
  10. organizowanie oczyszczania gminy z porzuconych niewypałów i materiałów wybuchowych,
  11. prowadzenie zadań w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  12. współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  13. utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
  14. dokonywanie analizy w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  15. wykonywanie zadań w zakresie likwidacji klęsk żywiołowych,
  16. prowadzenie spraw z zakresu odszkodowań za szkody wyrządzone przez suszę i inne żywioły,
  17. prowadzenie spraw przeciwpowodziowych na terenie Gminy,
  18. organizowanie działań w zakresie zabezpieczenia przed powodzią,
  19. zarządzanie ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią,
  20. nadzór nad pracami osób zatrudnionych na prace społecznie użyteczne i w ramach robót publicznych w zakresie prac drogowych i inwestycyjnych,
  21. prowadzenie spraw i dokumentacji osób skazanych do pracy na cele społeczne,
  22. opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących zakresu działania stanowiska pracy,
  23. nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działalności stanowiska pracy.

Metryka

sporządzono
2013-06-15 przez
udostępniono
2013-06-15 02:00 przez Piotr Jasiński
zmodyfikowano
2018-05-23 14:28 przez Piotr Jasiński
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
327
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.