Stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej, drogownictwa i działalności gospodarczej - Kierownik Referatu
Tel: 29 7176725
Do obowiązków jako Kierownika Referatu należy:
- prawidłowe zorganizowanie pracy Referatu,
- nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników, w tym czynności kancelaryjnych,
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników samorządowych na stanowisku urzędniczym,
- udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej pracowników,
- ustalanie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracowników Referatu oraz przeprowadzanie kontroli wewnętrznej Referatu,
- ustalanie obowiązującego w Referacie obiegu dokumentów i informacji,
- dbanie o poprawność formalno-prawną przygotowywanych spraw i decyzji,
- współpraca i wykonywanie czynności oraz sporządzanie dokumentów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie działania Referatu,
- przygotowywanie dla Wójta propozycji tematów na sesje Rady Gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń,
- nadzór nad terminowością realizacji zadań przydzielonych pracownikom,
- nadzór nad wprowadzaniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej Urzędu w zakresie Referatu.
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy ds. gospodarki komunalnej, drogownictwa i działalności gospodarczej należy:
1) przygotowywanie wniosków do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie inwestycji drogowych,
2) prowadzenie spraw w zakresie budowy i modernizacji dróg gminnych,
3) utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych gminy,
4) prowadzenie spraw gospodarki komunalnej,
5) nadzór i realizacja zadań w zakresie budowy, remontów budynków i lokali administracyjnych Gminy,
6) prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami mieszkalnymi, w tym:
a) opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
b) opracowywanie projektów umów najmu,
c) wypowiadanie umów najmu,
d) ustalanie propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem mieszkalnych lokali socjalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
e) przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowania egzekucyjnego o eksmisję oraz realizacja wyroków sądowych w tych sprawach,
f) prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania samowoli
lokalowej,
7) prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Gminy,
8) prowadzenie spraw z zakresu akcji weterynaryjnych, akcji kontrolnych i profilaktycznych zwalczania chorób zaraźliwych u zwierząt,
9) współdziałanie z organami administracji rządowej w zakresie profilaktyki i lecznictwa weterynaryjnego,
10) wykonywanie czynności administracyjnych wynikających z zadań gminy na rzecz zwalczania gruźlicy i chorób zakaźnych oraz współpraca w tym zakresie ze służbą zdrowia i właściwym Inspektorem sanitarnym,
11) oznakowanie dróg gminnych i koordynacja robót w pasie drogowym oraz ustalanie opłaty za zajęcie pasa drogowego,
12) prowadzenie spraw w zakresie utrzymania i ochrony dróg gminnych,
13) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem aktualnych i w należytym stanie znaków drogowych na drogach gminnych,
14) współdziałanie z organami policji i innymi organizacjami w zakresie utrzymania bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
15) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
16) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów mostowych oraz nadzór nad utrzymaniem nawierzchni chodników i dróg gminnych,
17) koordynowanie akcji "Zima" oraz sprawowanie nadzoru nad jej należytym wykonywaniem,
18) nadzór nad konserwacją oświetlenia ulicznego,
19) nadzór nad pracami osób zatrudnionych w ramach robót publicznych w zakresie prac drogowych i inwestycyjnych,
20) planowanie i prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych,
21) współpraca z Zakładem Energetycznym lub innym przedsiębiorcą w zakresie budowy i modernizacji oświetlenia ulicznego,
22) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu działania stanowiska,
23) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
24) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
25) wprowadzanie zmian w ewidencji działalności gospodarczej i wydawanie zaświadczeń o zmianach,
26) przygotowywanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
27) wydawanie zaświadczeń w sprawach działalności gospodarczej,
28) wykonywanie czynności pomocniczych związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu:
a) wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności,
b) dostępu do urzędowych formularzy wniosków,
c) informacji o wysokości opłat i sposobie ich uiszczania,
d) informacji o właściwości miejscowej sądów rejestrowych,
29) przygotowywanie dokumentów i decyzji administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych we współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych,
30) przygotowywanie decyzji odmawiających wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
31) wyliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
32) kontrola zgodności prowadzonej działalności handlowej i gastronomicznej z warunkami zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
33) ustalanie danych do sporządzania sprawozdań,
34) udzielanie i odmowa udzielenia zezwolenia na wykonanie zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi,
35) opracowywanie programów wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz organizowanie tematycznych spotkań gospodarczych,
36) inkasowanie opłaty targowej,
37) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych,
38) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie ras psów uznanych za agresywne,
39) organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na zasadach określonych w odrębnych przepisach oraz zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie,
40) podejmowanie decyzji w przedmiocie odebrania właścicielowi zwierzęcia, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane,
41) prowadzenie ksiąg budynku Urzędu Gminy, świetlic wiejskich i strażnic
42) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy,
43) prowadzenie spraw z zakresu produkcji zwierzęcej,
44) udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
45) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
46) nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
47) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,
48) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska pracy,
49) wszystkie inne sprawy nie objęte niniejszym zakresem czynności, a zlecone przez Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy lub Skarbnika Gminy.