Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej
Tel: 29 7176742
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy ds. księgowości podatkowej należy:
- prowadzenie ewidencji poboru i zwrotu opłaty skarbowej,
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania
i kontroli dokumentów finansowych,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości
finansowej, - prowadzenie postępowania w sprawach indywidualnych dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z ustawą o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości podatkowej,
- prowadzenie spraw z zakresu postępowania zmierzającego do przymusowego ściągnięcia należności,
- prowadzenie kontroli rachunkowej sołtysów w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego,
- prowadzenie spraw w zakresie odroczeń, umorzeń, rozkładania na raty, zaniechań z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
- prowadzenie ewidencji księgowej podatku od środków transportowych,
- prowadzenie rejestrów podań o udzielenie odroczeń terminów płatności lub rozłożenia na raty zobowiązań pieniężnych podatku od środków transportowych oraz przygotowywanie decyzji w tych sprawach,
- współpraca z KRUS w zakresie uzgadniania powierzchni gospodarstwa rolnego oraz płaconych składek ubezpieczeniowych do końca 1988r.,
- współudział w przeprowadzaniu kontroli przez organy gminy w zakresie wykonywania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego,
- prowadzenie ewidencji dochodów gminy (co, czynsze mieszkaniowe),
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań,
- zakładanie i prowadzenie urządzeń księgowo - ewidencyjnych służących do ewidencji podatków przy użyciu komputera, do których między innymi należą:
a) kontokwitariusze zobowiązania pieniężnego,
b) konta podatkowe dla innych podatków opłat przypisanych,
c) dziennik obrotów zobowiązania pieniężnego i innych podatków, - prowadzenie ewidencji księgowej innych podatków i opłat,
- kontrola terminowej spłaty należności od podatników,
- prowadzenie egzekucji należności z tytułu podatków od osób fizycznych i prawnych: podatek od nieruchomości, rolny, leśny, od posiadania psów, od środków transportowych,
- prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zarachowania wpłat, przerachowania lub zwrotu nadpłaty,
- bieżące i rzetelne księgowanie wpłat i zwrotów na podstawie prawidłowych dokumentów księgowych,
- organizowanie inkasa zobowiązań pieniężnych podatników,
- przeprowadzanie kontroli rachunkowej inkasentów (sołtysów),
- ustalanie danych do sporządzania sprawozdań,
- wydawanie zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych,
- obliczanie wynagrodzenia sołtysów za inkaso,
- współdziałanie z Urzędem Skarbowym w zakresie realizacji egzekucji administracyjnej zaległości podatkowych,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących pomocy finansowej przedsiębiorcom oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- współpraca z jednostkami samorządowymi w zakresie podatków i opłat,
- rozliczanie należności od umów najmu lokali i dzierżaw gruntów,
- pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie podań i odwołań w sprawach podatków objętych nakazami płatniczymi oraz przygotowywanie decyzji w przedmiotowych sprawach (umorzenia i ulgi),
- przestrzeganie zasad zbierania, ewidencjonowania i udostępniania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcja kancelaryjną,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, a w szczególności opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do Biuletynu Informacji Publicznej, związanych z działalnością stanowiska pracy,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
- udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.