Stanowisko pracy ds. finansowych
Tel: 29 7176743
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy ds. finansowych należy:
- obsługa finansowo - księgowa Urzędu i jego pracowników oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Gminnego Ośrodka Kultury oraz Gminnej Biblioteki Publicznej,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie środków trwałych, materiałów i wyposażenia,
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania
i kontroli dokumentów finansowych,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości
finansowej,
c) nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych
przez poszczególnych pracowników Urzędu oraz jednostek
organizacyjnych gminy, - prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- realizowanie wydatków zgodnie z zapisami zawartymi w budżecie gminy pod względem finansowym i rzeczowym,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- zapewnienie ochrony mienia komunalnego poprzez kontrolę ze wskazaniem działania w zakresie tej ochrony,
- nadzorowanie rozliczenia z sołtysami,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
- badanie i prognozowanie możliwości pozyskiwania środków pozabudżetowych dla gminy,
- przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez Gminny Ośrodek Kultury, Gminną Bibliotekę Publiczną, GOPS, OSP oraz inne jednostki,
- prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami i odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych,
- wykonywanie planów finansowych ze szczególnym uwzględnieniem wydatków,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów budżetu gminy, GOK- u, Gminnej Biblioteki Publicznej, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą o rachunkowości,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów budżetowych,
- rozliczanie wpływów dotyczących budżetu Państwa,
- wystawianie faktur VAT,
- sporządzanie przelewów bankowych na podstawie otrzymanych rachunków i faktur,
- sporządzanie list płac pracowników oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych przedmiotów nietrwałych i środków trwałych dla wszystkich jednostek,
- rozliczanie rozmów telefonicznych oraz zużycia energii elektrycznej na poszczególnych punktach pomiarowych, sporządzanie not księgowych,
- prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego,
- przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków,
- wystawianie dowodów księgowych własnych zewnętrznych i wewnętrznych,
- przygotowywanie dokumentów księgowych (rachunków, czeków, przelewów, not księgowych) do realizacji,
- realizacja wydatków zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków budżetu gminy i funduszy pozabudżetowych,
- wstępna kontrola dowodów księgowych,
- sprawdzanie czy wszystkie zapisy w raportach kasowych są zgodne z dołączonymi dowodami przychodowymi i rozchodowymi, a raporty kasowe prawidłowo podsumowane z zachowaniem ciągłości sald,
- realizowanie opłat za rozmowy telefoniczne, energię elektryczną, itp. w zakresie działalności Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych gminy,
- przygotowywanie do wypłaty i przelania rachunków, delegacji służbowych oraz innych dokumentów przez sprawdzenie ich pod względem formalno - rachunkowym oraz zastosowaniem przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych,
- realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
- prowadzenie analityki Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń oraz dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń za umowy zlecenia i umowy o dzieło,
- prowadzenie spraw związanych z wynagradzaniem pracowników Urzędu oraz podległych jednostek organizacyjnych (Gminna Biblioteka Publiczna, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminny Ośrodek Kultury, OSP):
a) sporządzanie list wypłat,
b) prowadzenie kart wynagrodzeń,
c) kompletowanie dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
d) dokonywanie potrąceń podatku dochodowego od osób fizycznych
i prowadzenie rozliczeń z tego tytułu z Urzędem Skarbowym,
e) dokonywanie naliczeń oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na
ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy, - prowadzenie rozliczeń: z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie płac, składek ZUS i Funduszu Pracy,
- prowadzenie rozliczeń z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie wynikającym z odpowiednich przepisów prawa,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- obsługa działalności socjalno-bytowej pracowników Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych,
- przestrzeganie zasad zbierania, ewidencjonowania i udostępniania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- współpraca przy prowadzeniu spraw kadrowych Urzędu oraz sporządzania sprawozdawczości w tym zakresie,
- współdziałanie z organami rentowymi w sprawach świadczeń przewidzianych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
- rozliczanie zryczałtowanego podatku dochodowego,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań,
- wystawianie czeków gotówkowych i rozrachunkowych,
- rozliczanie inwentaryzacji i porównywanie wyników spisu z natury z zapisami w księgach rachunkowych majątku Gminy oraz podległych jednostek organizacyjnych gminy,
- dokonywanie rozliczeń materiałów (paliwo, węgiel, materiały budowlane),
- prowadzenie ewidencji dochodów gminy (zwroty za energię),
- przestrzeganie zasad zbierania, ewidencjonowania i udostępniania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcja kancelaryjną,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, a w szczególności opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do Biuletynu Informacji Publicznej, związanych z działalnością stanowiska pracy,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
- udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.