Kierownictwo Urzędu
WÓJT
Funkcję Wójta sprawuje
mgr inż. Arnold Maciej Grossmann
Tel: 29 7176001
Do zakresu zadań Wójta należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu oraz reprezentowanie ich na zewnątrz,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- zapewnienie przestrzegania prawa pracy przez Referaty i samodzielne stanowiska pracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy,w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- wykonywanie uchwał oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych,
- określenie organizacji wewnętrznej oraz form i metod pracy Urzędu,
- wydawanie zarządzeń i pism okólnych,
- zwoływanie narad,
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy, w zakresie zarządu mieniem,
- przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych pracowników,
- realizacja budżetu,
- określanie polityki kadrowej i płacowej,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności oraz ocena pracy kadry kierowniczej i pracowników bezpośrednio podległych,
- udzielanie pełnomocnictw i upoważnień w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
- podejmowanie działań nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej,
- kierowanie wykonywaniem zadań obronnych w gminie,
- podejmowanie decyzji w sprawach obronnych stosownie do odrębnych przepisów,
- kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
- powoływanie pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,
- wyznaczanie administratora bezpieczeństwa informacji,
- pełnienie funkcji administratora danych osobowych w Urzędzie,
- przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy.
SEKRETARZ
Funkcję Sekretarza sprawuje
mgr Barbara Skarżyńska
tel. 29 7176721
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
- opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych, dotyczących organizacji pracy Urzędu,
- opracowywanie zakresów czynności dla Kierowników Referatów i Kierownika USC oraz dla pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy,
- nadzorowanie realizacji uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- koordynacja działalności Referatów i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników zasad zawartych w Regulaminie, instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt,
- nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów i przepływem informacji między poszczególnymi stanowiskami pracy,
- nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych, gospodarki etatami oraz funduszem płac Urzędu,
- nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- zastępowanie Wójta Gminy w czasie nieobecności /urlop, choroba, itp./,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami,
- dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu,
- nadzór nad dbaniem o wygląd budynku i jego otoczenia,
- planowanie kosztów utrzymania budynku Urzędu,
- udział w wykonywaniu zadań obronnych, OC i zarządzania kryzysowego,
- współpraca z Radą Gminy oraz sprawowanie odpowiedzialności za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji,
- nadzór nad prowadzeniem rejestru skarg i wniosków,
- nadzór nad sprawami związanymi z wyborami: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu terytorialnego i organów sołectw,
- nadzór nad elektroniczną rejestracją dokumentów wpływających do Urzędu,
- rozdział i dekretacja korespondencji pod nieobecność Wójta,
- nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej pracowników,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
- współpraca z sołectwami,
- organizowanie i nadzór wykonywania zaleceń pokontrolnych wydawanych przez organy kontroli zewnętrznych,
- kierowanie kontrolą zarządczą w Urzędzie.
SKARBNIK
Funkcję Skarbnika sprawuje
mgr Milena Rybarczyk
Tel: 29 7176738
1. Skarbnik, jako główny księgowy budżetu, organizuje i nadzoruje bieżącą działalnością finansową Gminy Szelków. Do zadań Skarbnika należy:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- kierowanie pracą Referatu Budżetu i Finansów,
- opracowywanie zakresów czynności pracowników Referatu,
- przygotowywanie projektu budżetu gminy,
- prowadzenie rachunkowości gminy,
- opracowywanie, nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta, a dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- zatwierdzanie dowodów księgowych do realizacji,
- sprawowanie nadzoru nad wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych,
- zatwierdzanie dokumentów do wypłaty,
- ubezpieczanie majątku Gminy,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie przekazywania uchwał, sprawozdań i zarządzeń,
- przygotowywanie wniosków kredytowych,
- przygotowywanie wniosków o wydanie opinii w sprawie długu Gminy,
- opracowywanie instrukcji w zakresie zasad rachunkowości,
- kontrola w zakresie wykorzystania otrzymanych dotacji,
- kontrola w zakresie pobierania i odprowadzania dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych,
- współdziałanie i opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz oraz bilansów rocznych, a także innej sprawozdawczości budżetowej,
- dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Wójta o jego realizacji,
- przekazywanie wytycznych i niezbędnych danych do opracowania projektu planu budżetowego,
- organizacja i czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
- realizowanie ustaw: o finansach publicznych, o podatkach i opłatach lokalnych, o opłacie skarbowej, o rachunkowości,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta,
- wykonywanie uprawnień i obowiązków głównego księgowego,
- przeprowadzanie kontroli w Referacie i jednostkach organizacyjnych pod względem finansowym,
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznej pracowników Referatu,
- ocenianie pracy pracowników Referatu,
- współpraca z organami podatkowymi, bankami i organami nadzoru finansowego,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących gospodarki finansowej,
- udział w wykonywaniu zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie budżetu gminy.
2. W razie nieobecności Skarbnika, zastępstwo pełni Zastępca Skarbnika.
3. Skarbnik sprawuje nadzór finansowy nad gminnymi jednostkami organizacyjnymi.