Stanowisko pracy ds. ochrony środowiska, utrzymania czystości i porządku w gminie
Tel: 29 7176725
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy ds. ochrony środowiska, utrzymania czystości i porządku w gminie należy:
1) poszukiwanie informacji (w internecie oraz z innych źródeł) na temat możliwości pozyskania środków finansowych z zewnątrz potrzebnych na realizację inwestycji i remontów na terenie Gminy,
2) usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych w przypadku, gdy właściciele nieruchomości nie mogą udokumentować korzystania z tego rodzaju usług świadczonych przez zakład będący gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie oraz ustalanie propozycji opłat za wykonanie tego obowiązku,
3) organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej,
4) nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez właścicieli nieruchomości,
5) nadzór i podejmowanie odpowiednich działań w zakresie utrzymania czystości porządku w gminnych obiektach użyteczności publicznej i przystankach autobusowych, itp.
6) prowadzenie ewidencji osób i podmiotów gospodarczych zobowiązanych do usuwania odpadów komunalnych oraz rozliczanie należności w tym zakresie,
7) ustalanie propozycji górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na
prowadzenie działalności w tym zakresie,
8) opracowywanie programu ochrony środowiska oraz sporządzenie raportów z wykonania tego programu,
9) udostępnianie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, informacji o środowisku i jego ochronie,
10) przeprowadzanie postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć w części postępowania zmierzającego do wydania decyzji określonych w ustawie,
11) popularyzacja problematyki ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju,
12) kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością,
13) wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów, na usuwanie drzew i krzewów z pasa drogowego oraz naliczanie kar za samowolne działanie w tym zakresie,
14) prowadzenie całokształtu spraw związanych z opłatami z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska oraz stosowaniem kar za nieprzestrzeganie wymagań ochrony środowiska,
15) prowadzenie i aktualizacja gminnego planu gospodarki odpadami,
16) gromadzenie i przechowywanie kopii informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, składanych przez wytwórców odpadów w zakresie określonym w przepisach szczególnych,
17) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji na wytwarzanie odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
18) wydawanie opinii w sprawach zatwierdzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi na wniosek właściwego organu,
19) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji zatwierdzających program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, wydawanych przez właściwy organ na wniosek wytwórcy odpadów niebezpiecznych,
20) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji odmawiających zatwierdzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi, wydawanych przez właściwy organ,
21) wydawanie opinii w sprawach prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, na wniosek właściwego organu,
22) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
23) wydawanie opinii w sprawach prowadzenia działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów (z wyłączeniem odpadów komunalnych), na wniosek właściwego organu,
24) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji odmawiających wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
25) gromadzenie i przechowywanie kopii decyzji cofających zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów, wydawanych przez właściwy organ,
26) wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania ze wskazaniem sposobu wykonania tej decyzji,
27) wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
a) odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
28) czuwanie nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony zasobów środowiska, a w szczególności w zakresie ochrony powietrza, ochrony wód, ochrony powierzchni ziemi, ochrony przed hałasem, ochrony przed polami elektromagnetycznymi, ochrony zwierząt oraz roślin,
29) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy,
30) przygotowywanie projektów aktów prawnych w sprawie ustalania, po zasięgnięciu opinii Państwowego Terenowego Inspektora Sanitarnego, szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie,
31) organizowanie selektywnej zbiórki oraz segregacji odpadów komunalnych, w tym odpadów nieprzydatnych do odzysku oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego rodzaju odpadami,
32) prowadzenie ewidencji:
a) przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej,
b) zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej,
33) sporządzanie sprawozdań z zakresu działania stanowiska pracy,
34) prowadzenie spraw i dokumentacji osób skazanych do pracy na cele społeczne,
35) prowadzenie spraw z zakresu produkcji roślinnej,
36) realizacja zadań związanych z ochroną roślin,
37) poświadczanie oświadczeń rolnika o pochodzeniu z własnej hodowli sadzonek roślin, drzewek choinkowych, itp.,
38) współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
39) realizacja przepisów wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi,
40) koordynowanie zadań pozaszkolnej oświaty rolniczej oraz wprowadzanie postępu rolniczego na wsi,
41) poświadczanie oświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
42) sprawowanie pieczy nad wysypiskiem,
43) prowadzenie spraw związanych z programem „NATURA 2000”,
44) prowadzenie rejestru kół łowieckich, obwodów łowieckich położonych na terenie gminy, prowadzenie ewidencji strażników łowieckich,
45) opiniowanie rocznych planów łowieckich,
46) współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny oraz zniszczenia upraw i plonów rolnych przez zwierzynę łowną,
47) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
48) prowadzenie i załatwienie spraw związanych z gospodarką leśną nie stanowiącą własności państwa,
49) udzielanie pomocy techniczno-biurowej mieszkańcom gminy w wypełnianiu wniosków kierowanych do organów emerytalno - rentowych w sprawach świadczeń przewidzianych w stosownych ustawach,
50) sporządzanie zeznań świadków potwierdzających pracę w rolnictwie,
51) prowadzenie spraw z zakresu ochrony dóbr kultury w Gminie i w tym zakresie współdziałanie z Wojewódzkim Oddziałem Służby Ochrony Zabytków Województwa Mazowieckiego oraz sprawowanie opieki nad zabytkami, współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem zabytków,
52) współudział w prowadzeniu przetargów publicznych i zamówień publicznych,
53) czuwanie nad zapewnieniem warunków utrzymania równowagi przyrodniczej i racjonalnej gospodarki zasobami środowiska przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
54) wystawianie pokwitowań dokonania opłaty za odbiór odpadów komunalnych,
55) zbieranie i analizowanie deklaracji o wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi,
56) przygotowywanie kalkulacji opłat za odbiór odpadów komunalnych wytwarzanych przez osoby fizyczne i podmioty gospodarcze,
57) prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie ściągalności opłat za odbiór odpadów komunalnych,
58) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
59)) udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
60) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
61) nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
62) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,
63) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska pracy,
64) wszystkie inne sprawy nie objęte niniejszym zakresem czynności, a zlecone przez Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy lub Skarbnika Gminy.