Stanowisko pracy ds. organizacyjno - kadrowych. Kierownik Referatu
Do obowiązków jako Kierownika Referatu należy:
- prawidłowe zorganizowanie pracy Referatu,
- nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników, w tym czynności kancelaryjnych,
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników samorządowych na stanowisku urzędniczym,
- udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej pracowników,
- ustalanie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracowników Referatu oraz przeprowadzanie kontroli wewnętrznej Referatu,
- ustalanie obowiązującego w Referacie obiegu dokumentów i informacji,
- dbanie o poprawność formalno-prawną przygotowywanych spraw i decyzji,
- współpraca i wykonywanie czynności oraz sporządzanie dokumentów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie działania Referatu,
- przygotowywanie dla Wójta propozycji tematów na sesje Rady Gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń,
- nadzór nad terminowością realizacji zadań przydzielonych pracownikom,
- nadzór nad wprowadzaniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej Urzędu w zakresie Referatu.
Obowiązki wynikające z zakresu czynności zajmowanego stanowiska pracy są następujące:
- prowadzenie spraw organizacyjnych i kadrowych Urzędu oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
oraz akt osobowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych, - załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników oraz praktykantów i stażystów przyjmowanych do odbycia praktyk i stażów w Urzędzie oraz osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
- nadzorowanie czasu pracy pracowników Urzędu i jednostek podległych,
- wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących zatrudnienia,
- nadzór nad dyscypliną pracy pracowników Urzędu Gminy i jednostek
organizacyjnych, - współpraca z ZUS-em w zakresie spraw kadrowych,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
- sprawowanie nadzoru nad załatwianiem i prowadzeniem rejestru skarg,
wniosków i listów wpływających do Urzędu, - nadzór nad właściwym wydatkowaniem pieniędzy na materiały biurowe,
- nadzorowanie rozliczania dyscypliny pracy w Urzędzie,
- prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu
oraz nad konserwacją urządzeń biurowych, - zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako
pracodawcy, - prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia emerytalno-rentowego pracowników,
- kontrola ewidencjonowania czasu pracy pracowników Urzędu i w jednostkach
podległych, - prowadzenie akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi
przepisami, - analizowanie oświadczeń majątkowych,
- prowadzenie spraw Systemu Informacji Oświatowej,
- prowadzenie spraw zwrotu kosztów przygotowania zawodowego młodocianych,
- prowadzenie spraw dowozu uczniów do szkół,
- nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu realizacji ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta Nauczyciela,
- przekazywanie oświadczeń majątkowych do opublikowania w BIP-ie,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta Rzeczypospolitej
Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, rady gminy, powiatu i sejmiku województwa oraz innych organów stosownie do obowiązujących przepisów, - planowanie wydatków finansowych do budżetu w części dotyczącej Referatu,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- przeprowadzanie kontroli dyscypliny pracy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,
- prowadzenie spraw związanych z wyróżnianiem, nagradzaniem, odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników,
- ewidencjonowanie w Systemie czasu pracy pracowników Urzędu,
- dbanie o dyscyplinę pracy pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych,
- nadzór nad załatwianiem skarg, wniosków i listów obywateli, prowadzeniem rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu i udzielanych odpowiedzi oraz prowadzeniem sprawozdawczości w tym zakresie,
- rozliczanie dyscypliny pracy w Urzędzie,
- sporządzanie zeznań świadków,
- udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej Referatu,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,