Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków gminy
Tel: 29 7176742
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy ds. wymiaru podatków gminy należy:
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania
i kontroli dokumentów finansowych,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości
finansowej, - dokonywanie wymiaru poszczególnych należności wchodzących w skład łącznego zobowiązania pieniężnego dla sektora prywatnego i uspołecznionego,
- prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie spraw z zakresu ulg inwestycyjnych oraz z tytułu nabycia gruntów,
- prowadzenie dokumentacji ewidencyjno-wymiarowej podatków przy użyciu komputera:
a) karta gospodarstwa oraz załączniki,
b) karta nieruchomości, - dokonywanie wymiaru podatków (rolnego, leśnego, od nieruchomości, transportowego), zakładanie rejestrów wymiarowych, sporządzanie decyzji wymiarowych uzupełniających,
- ustalanie w nakazie płatniczym zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
- zakładanie i prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów,
- prowadzenie dokumentacji oraz zbieranie informacji stanowiącej podstawę do ustalenia wymiaru zobowiązania pieniężnego podatnika oraz innych podatków,
- przeprowadzanie czynności kontrolnych w zakresie prawidłowości złożonej deklaracji przez podatnika polegających na:
a) przeprowadzaniu oględzin gruntów, budynków, lokali i innych
pomieszczeń związanych z wykonywaną działalnością zarobkową,
b) wglądzie do wszelkiego rodzaju akt, dokumentów i ksiąg dotyczących
tej działalności,
c) sporządzanie z nich notatek, odpisów lub wyciągów, - przygotowywanie decyzji określającej wysokość podatku od nieruchomości na podstawie protokołu kontroli dokonanej u podatnika,
- sporządzanie sprawozdań w zakresie przypisów i odpisów zobowiązania pieniężnego, podatków i opłat lokalnych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków (rolnego, leśnego, od nieruchomości, od posiadania psów, od środków transportowych) w granicach ustalonych odpowiednimi ustawami,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
- prowadzenie postępowania w sprawach indywidualnych dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z ustawą o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- przestrzeganie zasad zbierania, ewidencjonowania i udostępniania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcja kancelaryjną,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, a w szczególności opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do Biuletynu Informacji Publicznej, związanych z działalnością stanowiska pracy,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
- udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.
Bierze pełną odpowiedzialność za realizację przydzielonych zadań.