Stanowisko pracy Zastępcy Skarbnika Gminy
Tel. 29 7176743
Do podstawowego zakresu działania stanowiska pracy Zastępcy Skarbnika Gminy /obsługa finansowa szkół/ należy:
- obsługa finansowo - księgowa Szkół i Przedszkola,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta, a dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie środków trwałych, materiałów i wyposażenia,
- odpowiadanie pod względem prawnym za prowadzone sprawy finansowe w zakresie oświaty,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- realizowanie wydatków zgodnie z zapisami zawartymi w budżecie gminy pod względem finansowym i rzeczowym,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
- badanie i prognozowanie możliwości pozyskiwania środków pozabudżetowych dla gminy,
- przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe,
- prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami i odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych,
- wykonywanie planów finansowych ze szczególnym uwzględnieniem wydatków,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie dochodów budżetu gminy jednostek oświatowych zgodnie z ustawą o rachunkowości,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów budżetowych,
- opracowanie projektu budżetu szkół w porozumieniu z Dyrektorami szkół,
- realizacja zatwierdzonego przez radę gminy budżetu jednostek oświaty,
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w oparciu o „plan kont" zatwierdzony przez Wójta Gminy,
- prowadzenie analityki wydatków budżetowych oraz kont rozrachunkowych,
- realizacja na bieżąco należności budżetowych (faktur, rachunków),
- sporządzanie list płac pracowników szkół i przedszkola oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników oświaty,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla środków trwałych i pozostałych środków trwałych w użytkowaniu,
- przestrzeganie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych,
- przestrzeganie obiegu dokumentów zgodnie z „Instrukcją obiegu dokumentów finansowych" zatwierdzoną przez Wójta Gminy,
- prowadzenie rachunkowości jednostek oświaty zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania
i kontroli dokumentów finansowych,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości
finansowej, - prowadzenie gospodarki finansowej oświaty zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostek oświaty,
- wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu jednostek oświaty oraz jego zmian,
- realizowanie wydatków zgodnie z zapisami zawartymi w budżecie jednostek oświaty pod względem finansowym i rzeczowym,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- przekazywanie dyrektorom jednostek oświaty wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego,
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
- opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu z zakresu oświaty,
- zapewnienie ochrony mienia komunalnego poprzez kontrolę ze wskazaniem działania w zakresie tej ochrony,
- przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych w oświacie,
- prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych,
- wykonywanie planów finansowych ze szczególnym uwzględnieniem wydatków,
- przestrzeganie zasad zbierania, ewidencjonowania i udostępniania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcja kancelaryjną,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, a w szczególności opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do Biuletynu Informacji Publicznej, związanych z działalnością stanowiska pracy,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
- udział w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w części dotyczącej stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w sprawach dotyczących działalności stanowiska pracy,
- nadzór nad wprowadzaniem treści informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.